緩拍英雄電音組合Zero 7長期御用女聲Sia,在「My Love」一曲中,

先是藉由鋼琴的獨白,突顯出其淡雅清澈的歌聲,後又以弦樂、人聲合音加強歌曲層次,頗有另一層風味

【中英歌詞】

My Love吾愛 -Sia 希雅

My love leave yourself behind
我的愛 拋下一切吧
Beat inside me leave you blind
與我共存 拋開你的盲目
My heart you have found peace
我的愛,你已找到平靜
You were searching for release
你在尋找解脫

You gave it all into the call
你付出一切 接受召喚
You took a chance and You took a fall for us
冒險一搏 為我們而墮落
You came thoughtfully loved me faithfully
懇切地來 忠心愛我
You taught me honor you did it for me
你讓我瞭解我榮耀的真諦

Tonight you will sleep for good
今晚你將安然入睡
You will wait for me my love
你將等待為我等待 我的愛
Now I am strong (Now I am strong)
現在我異常堅強
You gave me all
你付出一切
You gave all you had and now I am home
放棄你的所有 如今我已安然回家

My love leave yourself behind
我的愛 拋下一切吧!
Beat inside me leave you blind
與我共存 拋開你的盲目
My love, look what you can do
我的愛 如同你所做的一切
I am mending, I'll be with you
我是你的守護者 我與你同在
You took my hand added a plan
你握起我的手 許個願
You gave me your heart
把心交給我
I asked you to dance with me
和我共舞
You loved honestly Did what you could release
真切的愛著我 為我倆付出一切
Aaaahhh oooh I know in paeace you go Aaaahhh oooh
我知道你會安靜地離開
I hope relief is yours
希望你能得到救贖

Now I am strong (Now I am strong)
現在我異常堅強
You gave me all You gave all
你給我所有
you had and now I am home
你知道我現在回來了
My love leave yourself behind
我的愛 拋下一切吧
Beat inside me, I'll be with youoooooohh oooohDu du du ooooooh
與我共存  我永遠和你同在



arrow
arrow
    全站熱搜

    lovechiucc 發表在 痞客邦 留言(3) 人氣()