都還沒看過這部電影說,但去美國迪士尼的水舞秀聽到這首歌

真得超好聽搭著水舞很磅礡很氣勢

超級讚的!!

歌詞引用之/帶喬巴帽的麥恩

youtube-Disney's Frozen "Let It Go" Sequence Performed by Idina Menzel  

 

The snow glows white on the mountain tonight

今晚冰雪白了整座山林

Not a footprint to be seen

沒有留下任何足跡

A kingdom of isolation and it looks like I'm the Queen

這是個被隔離的王國  看來我就是這裡的王后

The wind is howling like this swirling storm inside

狂風咆嘯著像是王國裡襲捲的暴風

Couldn’t keep it in, heaven knows I tried

再也擋不住了  上天知道我盡力了


Don’t let them in, don’t let them see

不能讓他們進來  不能讓他們知道

Be the good girl you always have to be

必須當個好女孩就像以前一樣

Conceal, don’t feel

藏起來  拒絕所有感受

Don’t let them know

不能讓他們知道

Well, now they know

但現在  他們知道了

 

Let it go

放手吧

Let it go

放手吧

Can’t hold it back anymore

再也攔不住了

Let it go

放手吧

Let it go

放手吧

Turn away and slam the door

轉身離去 甩上門

 

I don't care what they're going to say

我不在乎他們口中的流言蜚語

Let the storm rage on

就讓這暴風到處肆虐吧

The cold never bothered me anyway

這寒冷對我而言不算什麼

 

It’s funny how some distance

這很有趣當你保持距離

Makes everything seem small

每個事物看起來是如此苗小

And the fears that once controlled me

那曾掌控我的恐懼

Can’t get to me at all

再也無法侵襲我了

 

It's time to see what I can do

來玩玩我能變些什麼

To test the limits and break through

試試我的能力 看看有什麼新發現

No right, no wrong, no rules for me

沒有對錯  沒有規則能束縛我

I'm free

無拘無束

 

Let it go

放手吧

Let it go

放手吧

I am one with the wind and sky

我獨自享受這寒風夜空

Let it go

放手吧

Let it go

放手吧

You'll never see me cry

你不會有機會看到我的淚水

Here I stand, and here I'll stay

我就站在這  我將待在這

 

Let the storm rage on

就讓這暴風到處肆虐吧
My power flurries through the air into the ground

從空中到大地  我的力量無所遁形

My soul is spiraling in frozen fractals all around

我冰凍的靈魂盤旋散落在每個角落


And one thought crystallizes like an icy blast

我的想法化為冰晶飄盪在寒風之中

I'm never going back, the past is in the past

我再也不會回頭  所有往事都是過去式

 
Let it go

放手吧

Let it go

放手吧

And I'll rise like the break of dawn

我的崛起如同破曉之光

Let it go

放手吧

Let it go

放手吧

That perfect girl is gone

那完美的女孩早就不在了

 
Here I stand in the light of day

我就站在這破曉曙光之下

Let the storm rage on

就讓這暴風到處肆虐吧

The cold never bothered me anyway

這寒冷對我而言不算什麼

arrow
arrow
    全站熱搜

    lovechiucc 發表在 痞客邦 留言(2) 人氣()