Youtube-2013年 Anna Hathaway電影版

Youtube-驚艷全球蘇珊大媽Susan Boyle版 

Youtube-悲慘世界音樂劇十週年紀念演唱會 中字

♬There was a time when men were kind
曾經,人們都很和善
When their voices were soft
他們的語氣都很輕柔
And their words inviting
他們的話語都很親切
There was a time when love was blind
曾經, 愛是盲目的
And the world was a song
世界就像一首歌
And the song was exciting
而那歌是多麼令人振奮
There was a time
很久以前是這樣的
Then it all went wrong
然而後來一切開始變調了

I dreamed a dream in time gone by
我夢到往日的一個夢
When hope was high
那時充滿希望
And life worth living
生命有價值
I dreamed that love would never die
我夢到愛永不凋零
I dreamed that God would be forgiving
我夢到上帝是寬容的
Then I was young and unafraid
那時我仍年輕無懼
And dreams were made and used and wasted
我浪擲夢想
There was no ransom to be paid
而無須付出任何代價
No song unsung, no wine untasted
無歌不唱 無酒不嚐
 But the tigers come at night
然而老虎卻在夜裏
With their voices soft as thunder
帶著他們低沈如雷的聲音來到
As they tear your hope apart
他們將你的希望撕裂
And they turn your dream to shame
他們讓你的夢想幻滅

He slept a summer by my side
他陪了我一個夏季
He filled my days with endless wonder
用無盡的驚喜充實了我的生活
He took my childhood in his stride
他輕易地豐富了我年輕的時光
But he was gone when autumn came
但秋天降臨時他離去了

And still I dream he'll come to me
而我還夢想著他會回到我身邊
That we will live the years together
那我們就可以永遠在一起
But there are dreams that cannot be
但那是無法實現的夢想
And there are storms we cannot weather
那是我們無法捱過的暴風雨

I had a dream my life would be
我曾夢想著我的人生
So different from this hell I'm living
完全不像我現在地獄般的生活
So different now from what it seemed
現在不像曾經想像的
Now life has killed the dream I dreamed.
如今現實的生活已經扼殺了我昔日的夢想

arrow
arrow
    全站熱搜

    lovechiucc 發表在 痞客邦 留言(3) 人氣()